torsdag 3 maj 2012

HJÄLP ! JAG ORKAR INTE!


Pulsen är hög... hjärtat slår hårt ..av UPPRÖRDHET! jag har ringt polisen om hjälp med ett dement och störande äldre par.
De har varit i butiken i många omgångar hela eftermiddagen. De har ingenstans att ta vägen. Hon var trött och skrek:
"Jag dör! rör mig inte! -Jag orkar inte mer!" Han svarade :
-Du måste gå, sätter du dig så ramlar du!
Ringde polisen om hjälp för dem och för att få dem ut ur... butiken. De skulle skicka en en lovade de. Jag ringde 4 ggr. De lovade 4 ggr.
Nu är klockan 18.10 Ingen polisbil i sikte.
Ringde även socialtjänsten i Alingsås. De hade ingen på plats så jag blev kopplad till Lerum. Där kunde de inte hjälpa mig utan hänvisa mig till polisen 11414. Skulle det löna sig att ringa en 5:e gång?
 Grannarna på Lilla hotellet såg hela situationen och blev lika upprörda, så de ringde också polisen. Med lika lite framgång.
Hur ska man bete sig i vårt samhälle , vart ska man vända sig när man behöver hjälp??????